.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
نگاهي به شعارهاي تبليغاتي نامزدهاي انتخابات در غرب مازندران

به اعتقاد شماري از كارشناسان، شعارهاي انتخاباتي، تصويري از روند تحولات سياسي جامعه، نوع نگاه و ميزان اعتماد عمومي نسبت به عملكرد و رفتار نخبگان حاكم و سياسي موجود را متجلي مي‌سازد.
شعارهاي تبليغاتي نامزدهاي هشتمين دوره مجلس شوراي اسلامي ، تصويري از واقعيات سياسي،اجتماعي، اقتصادي و فرهنگي همان منطقه را به‌نمايش مي‌گذارد. بدين ترتيب در شرايط كنوني كه نامزدها با انواع شعارها با صور مختلف و تبليغ رسمي براي جلب افكار عمومي و كسب آراي بيشتر تلاش مي‌كنند، مردم بايد با كشف دقيق‌تر، شناخت و كالبدشكافي مناسب، نامزدهاي اصلح را گزينش كنند.
انتخابات يكي از مهمترين جلوه‌هاي زندگي سياسي مردم هر منطقه است و به تاكيد مسوولان و كارشناسان مسايل سياسي، شعارهاي تبليغاتي نامزدها بايد علاوه بر فراهم كردن زمينه حضور مردم براي مشاركت بيشتر، اهداف وبرنامه‌هاي منتخبان را به نمايش گذارد.
بر اساس اعلام ستاد انتخابات مازندران درهشتمين دوره انتخابات مجلس‌شوراي اسلامي در حوزه‌هاي انتخابي مازندران يك ميليون و ‪ ۱۸۰‬هزار و ‪ ۴۵۲‬نفر واجد شرايط حضور در اين انتخابات هستند. مقايسه تطبيقي شعارهاي تبليغاتي نامزدهاي هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي با دوره قبلي در حوزه‌هاي انتخاباتي غرب مازندران نشان مي‌دهد، منتخبان اين دوره بر خلاف دوره‌هاي گذشته از برخي وعده‌هاي غيرعملي و بي اساس پرهيز كرده‌اند. با اين حال مطالعه و بررسي دقيق شعارهاي تبليغاتي دو دوره‌انتخابات مجلس شوراي اسلامي ، ناآشنايي برخي نامزدها با حوزه وظايف قوه مقننه و نمايندگي را نمايان مي‌سازد.
در دوره هفتم برخي از نامزدها با تاكيد بر امور عمراني ساخت كارخانه ، رفع بيكاري ، ساخت راه، پل‌سازي ، گازرساني سعي كردند آراي عمومي را جلب كنند. در اين ميان منتخبان هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي اسلامي در غرب مازندران شعارهاي نو و جديد را براي كسب آراي مردم مطرح كرده‌اند. تجربه ديروز، دانش امروز، توسعه فردا، ترميم گذشته و تضمين آينده،قانون مداري، تكريم شهروندان، آباداني، اتحاد ، توانمندي سيستم مديريت و كار آفريني، جذب سرمايه‌هاي بومي و غيربومي و رشد و بالندگي اقتصادي از جمله شعارهاي تبليغاتي برخي از نامزدهاي هشتمين دوره انتخابات مجلس شوراي‌اسلامي در سه حوزه انتخابيه غرب مازندران است.
روكش آسفالت ، انجام گازرساني ، احداث پل ، كلنگ زني چند طرح ، احداث تصفيه‌خانه، آبرساني، ساخت دانشگاه و بيمارستان و ورزشگاه‌از جمله فعاليت - هايي است كه برخي ازنامزدهاي به ويژه نمايندگان كنوني مجلس آن را جزسوابق خدمتي و عملكرد خود عنوان مي‌كنند.
مشاور مديرعامل، عضو هيات مديره، عضو هيات رييسه فدراسيون، مسوول طرح و برنامه، فرماندهي طرح ، مهندسي ارشد و معاون وزير، عضو كميسيون ، مسوول دبيرخانه، عضو شورا، از جمله سمت‌هايي كه با تكيه برآنها، نامزدها سعي‌دارند خود را بيشتر به مردم معرفي كنند. شماري از نامزدها نيز با شعارانديشه جهاني ، نگرش ملي و كاركرد منطقه‌اي عزم خود را براي توسعه منطقه جزم كرده و تاكيد مي‌كنند: چون مورد حمايت چهره‌هاي ملي هستند و با توان مديريتي و لياقت‌هاي فردي پشت در هيج وزارتخانه‌اي متوقف نمي‌شوند.
حجم فعاليتهاي نامزدها و شور انتخابات در چهارمين روز تبليغات انتخابات مجلس شوراي اسلامي در غرب مازندران گرمتر و بيشتر شده است.
در غرب مازندران ‪ ۳۴‬داوطلب نمايندگي مجلس فعاليت دارند. نامزدهاي اين دوره انتخابات علاوه بر بهره‌گيري از شيوه‌هاي سنتي تبليغات از روش‌هاي نو و جديد نيز براي شناساندن خود و جلب آراي عمومي استفاده كرده‌اند. گشايش ستاد، چاب پوستر و بنر، برگزاري همايش‌هايي با جوانان و بانوان و چاپ مطلب در نشريات محلي و روزنامه‌ي سراسري، چاپ كارت ويزيت، وبلاگ نويسي و ارسال پيامك از جمله روش‌هاي متداول شده براي جلب افكار عمومي است كه نامزدها به كار مي‌گيرند. به گزارش ايرنا، برآيندها ، بيانگر اين است كه شمار زيادي از نامزدهاي هشتمين دوره‌انتخابات مجلس شوراي اسلامي در غرب مازندران برنامه هدفمند و منسجمي نداشته و بيشتر شعارهاي تبليغاتي آنها سليقه‌اي و فردي است.
استاد دانشگاه آزاد واحد چالوس به ايرنا گفت : تا زماني كه نامزدها با وظايف مجلس آشنا نشوند،رشد شعارهاي غير قابل تحقق روند صعودي خواهد داشت. "مهران مصطفايي" در گفت و گو با ايرنا افزود : برخي از شعارهاي ارايه شده نظير پل‌سازي ، ساخت كارخانه‌و امور عمراني سطح كار مجلس را پايين مي‌آورد و در حوزه وظايف نمايندگان نيست. وي اظهار داشت : بيشتر شعارهاي داده شده از سوي نامزدها، شخصي و فردي بوده و فقدان برنامه منسجم را نمايان مي‌سازد، در حالي كه مجلس محل تصميم گيري و قانونگذاري است.
وي خاطرنشان كرد: درصد بالايي از نامزدها به دنبال آن هستند كه با كسب آراي عمومي و راهيابي به مجلس ، براي تغيير و جابه جايي مديران واسطه شوند. به گفته‌او اكنون وضعيت به گونه‌اي شده‌كه مسايل اداري، سياسي وقانونگذاري با يكديگر قاطي شده و يكي از دلايلي كه احزاب و نهادهاي مدني نداريم به‌اين دليل است.
اين استاد دانشگاه آزاد واحد چالوس گفت : مجلس شوراي اسلامي بايد براي توانمندي خود اصلاحات اساسي در برخي قوانين نظير تجارت، ثبت، آيين دادرسي و مدني انجام دهد.
وي يادآور شد: تاكيد بر برخي از شعارهاي نظير امور عمراني در تبليغات جزو وظايف نمايندگان و مجلس نبوده و مربوط به دولت است. مصطفايي گفت : همانگونه كه جلوي رشد فيزيكي انسانها را در شرايط طبيعي نمي‌توانيم بگيريم ، جلوي امور عمراني و توسعه را نمي‌توان گرفت و مجلس بايد قوانيني تصويب كند كه مسير توسعه را شدت بخشد./ايرنا




استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.314 seconds.